Počitadlo prasáků

středa 31. října 2012

#24: Inside

Určitě se najde více extrémních a nechutných filmů, než je zrovna Inside. Já jsem ho ale vybral protože mě totálně rozbil a určitě ho řadím mezi top filmy v exploitation subžánru (horrorový subžánr zaměřující se hlavně na psychický a fyzický teror obětí).





Inside (v originále À l'intérieur) je Francouzský horror z roku 2007 od dvojice režísérů Alexandra Bustilla a Juliena Maurya, kteří mimo Inside minulý rok vyprdli horror Livide, který podle mě ale celkem posrali. Nutno říct, že co se týče exploiterů, Francouzi fakt umí. Filmy jako Frontiéres, Haute Tension nebo Martyrs(!) jsou totální bomby. Zpátky ale k Inside.
Celý film začíná pohledem do autonehody, kde se probouzí těhotná hlavní hrdinka vedle svého mrtvého manžela. Po zhruba patnácti minutách obsahujících nezáživné kecy a jednu kvalitní haluz přichází na scénu killer. Všechno postupně graduje a když se 'vražedkyně' dostává do domu oběti, začíná totální řež bez žádných keců kolem. Příběh je celkem primitivní ale vlastně proč ne. Pro exploiter je ideální a funguje fakt dobře.




Když jsem říkal, že film není moc extrémní, tak jsem vlastně trošku kecal. Už jenom fakt, že je hlavní postava těhotná není jenom tak. Dalším extrémem je rozhodně nadprůmerný počet obětí, galony krve (závěrečné scény už jsou praktický jenom rudé) a samotné gore. Gore scény jsou boží. Kamera neuhýbá mimo záběr a všechno je pěkně in yo face. Poslední scéna je pak totální bloody šílenost. Arsenál vražedných předmétů čítá nůžky, pletací jehlice ale i střelné zbraně. Za zmínku stojí výkony obou hlavních postav, zejména výkon Béatrice Dalle, která tu hnusně vypadající psychopatickou svini zvládla geniálně. Náběh na killing spree se dá vydržet a film trvá cca 80 minut, což je pro tenhle druh horroru ideální.



Hodně lidí u filmu kritizuje nelogiku a debilní chování policajtů. Já na tyhle věci u takových horrorů většinou seru. Jo, jako co je moc,to je moc ale tady to podle mě filmu zas tak nevadí. O reakcích poldů to podle mě fakt není. Jestli chcete čumět na nějakou boží zápletku, pusťte si nějaký thriller a držte hubu!
Já Inside rozhodně doporučuju a sere mě, že jsem ho viděl až letos. Nechápu, jak po tak super věci mohli tihle režíséři natočit takové hovno jako Livide, který má v sobě snad všechny dementní horrorové klišé. Nasrat na Spectera s jeho dvěma hvězdičkama!



Žádné komentáře:

Okomentovat