Počitadlo prasáků

pondělí 1. října 2012

#8 : Stage Presences

Jedem dále. Dnes to nebude úplně přímo o bizáru takovém, který vás chytí za kufr. Půjde zase o výběr. Neříkám, že je to, to TOP, co jde kde vidět. Určitě jsem milion věcí ještě neviděl, takže čerpám jenom z toho co znám. Pome!

Majne 5 favorite stage presences

Jo, tenhle kout bude o mojich oblíbených kostýmech, výstupech pičovinách na hudebním poli. Beru to spíš z kostýmového/ artového hlediska, takže se to nějaké známé kulty určitě neobjeví.

#5 Ghost

Na tuhle boží švédskou bandu jsem narazil teprve nedávno. Hrajou super heavy metal,který evidentně čerpá hlavně z Black Sabbath, a podobných klasik, s prvky doomu. Kdo má rád tenhle starší metal type, ten ať si rozhodně sežene jejich desku "Opus Eponymous", protože je to fakt bomba. Z textů smrdí na sto honů hlavně Satan.
Moje páté místo si vysloužili proto, že i přes to, že nejde o nějaký bizár, tak je to kostýmově fakt dobře zvládnuté. Frontman je oblečený jako vyjetý papež, dekorovaný obracenýma křížema, kývajíc kadidlem při vstupu na stage. Ostatní členové to z pozadí jistí, oblečeni jako blackoví mniši/členové KKK. LUCIFEEER!





#4 Laibach

Moje nejoblíbenější Německá skupina, která je ze Slovinska. Tihle Industrialisti, kteří mají na kontě geniální fašounské covery od Queen, nebo Opus, donutili zahajlovat i třikrát polepšeného nácka, Dana Landu.
Laibach na pódium vždy vystoupí v signifikantních uniformách, v tomhle případě ve šložení, frontmana, bubeníka, dvou týpků za synťákama, a v neposlední řadě dvou totálně zotročených perkusionistek/vokalistek. Přihazuju moji nejoblíbenější pecku Achtung! z DVD Volk Dead In Trbovlje. Doporučuju hlavně sledovat naprosto robotickou práci těch dvou ženských. To mě fakt baví.





#3 Butchers Harem

Tyhle Australské magory tady asi nemusím moc vyzdvihovat. Pro mě rozhodně jedna z nejbizarnějších prezencí na pódiu, co jsem kdy viděl. Co může být více, než Prasečí maska, Hovenní maska, kousky izolepy, krev, a houpající se čůráci?
Bushpigovi (a všem jeho sideprojectům)jako takovému tady někdy musím někdy věnovat jeden celý kout, protože je podle mě jeden z nekorunovaných králů bizárů worldwide!




#2 Portal
Kdyby se mě někdo zeptal, jesli nevím, jak to asi zní v pekle, moc dlouho bych neuvažoval, a zapnul bych Swarth od Australských Portal - jednu z nejvíc dark věcí, co jsem měl tu čest slyšet. Ono tohle popisovat nějak moc nejde, to se prostě musí slyšet, a proto přidávám můj oblíbený očistec - 13 Globes. Rozhodně tomu věnujte pozornost, a dejte tomu více poslechů. Tohle není pro debily.



Jakoby to hudebně nestačilo, kostýmově je to taky totální bomba. Všichni členové krom Curatora(frontman Portal) jsou zahalení v černých hadrech s pytlem na hlavě, upevněným oprátkou kolem krku. Nic tak special no. Rozhodně to nemá na Curatorovu kostýmovou transformaci během fungování skupiny. Curator prošel takovýma genialitama jako obřím wizardovským kloboukem nataženým přes palici, ptačí budkou na hlavě, pekelným papežem, a nakonec na prosto genialní Cthulhu Lovecraftovskou variací.
Doufám, že se tahle banda dostaví někdy do ČR, protože jejich koncert musí být zážitek na celou smrt.







#1 Skinny Puppy

Je asi mnoho lidí, co serou kostýmy na stage. Ten, kdo ale tohle dotahuje k dokonalosti, a pochvává celou Lady Gagu musí být jednoznačně one and only Nivek Ogre z Vychrtlého Štěněte, a Ohgr.
Skinny puppy - jeden z nejdůležitějších Industriálních milníků snad nemusím nějak široce představovat. Kdo neslyšel jejich hudbu, musel minimálně slyšet o nich. Přes necelých třicet let trvající kariéru stihli vysrat něco kolem 15 CDs čistého industriálu, a díky tomu inspirovali miliony dalších lidí.
Ke kostýmům se nijak asi moc rozepisovat nebudu, a rovnou mrdnu fotky. Napíšu jenom to, že ten kdo to vymýšlí musí být zkurvený génius stejně jako samotný Nivek Ogre, který mimo to, že na sebe tohle oblíká, ze sebe na shows dává maximum, a mezitím ještě stíhá do davu chrstat krev, nebo se se zavírat do různých klecí, a jiných pičovin. Jestli někdo vidělt Repo! The genetic Operu, může navíc ještě ocenit Paviho Larga, kterého si Nivek zahrál.







No a nakonec největší kult kultů, priřpomínající práce Lubomíra Typlta pro WWW - KUŽELMAN!




Jo, já vím, že tady chybí kulty jako Spasm, Manson, nebo i Rammstein. Jenom jsem myslel že to každý zná, a tak mi přišlo celkem zbytečné se tím zabývat.
No, a jako páčko musím použít nejkultovnější zdokumentovaný výstup, na světě. RIP GG. Škoda že ti nevyšla ta sebevražda na stagi. Šlo by to ještě o kus dále.


Použité fotky jsou převzaty z http://www.last.fm

Žádné komentáře:

Okomentovat