Počitadlo prasáků

středa 7. listopadu 2012

#27: Excision

Co to kurva bylo? Tak nějak jsem se cítil po zhlédnutí Excsision. Už zhruba před půl rokem, kdy se na netu začaly objevovat první obrázky si každý musel říkat o co jde. No o horror ne. O bizár jo. Kdybych tenhle film měl zařadit žánrově, řekl bych, že jde o něco mezi černou komedií a  dramatem. 

 
Celý film je jakousi sondou do života Pauline - výrazně úchylné a nepěkné holky. S Pauline se nikdo kromě její ségry moc nebaví, matka se chová ve většině případů jak píča a fotr je debilní podpantoflák . Pauline má však sen udělat úspěšnou kariéru v medicíně a snaží se své matce dokázat, že to myslí opravdu vážně...


Co bych o tomhle řekl? V první řadě bych určitě pochválil krutou práci maskéru, kterým se podařilo vytvořit z téhle - tohle. I když jsem tvrdil že jde o komedii, moc jsem se počas filmu nezasmál i přesto, že Pauline sem tam dá vtipně bizarní hlášku/dotaz. I přes fakt že film ve většině případů spíše nudí je na něm něco, co zaujme. Hlavní "Hrdinka" má totiž počas celého filmu dost bizarní představy a sny, které nám tvůrci ukazují v ujeté stylizaci.  Za mě osobně jsou (společně se závěrem filmu) tyhlety surreální výjevy největším highlightem filmu a u každého jsem čuměl jako debil.






Další zajímavostí pro mě bylo, že jsem se po dobu celého filmu cítil jak hovado, vlastně už jenom kvůli toho, že na to vůbec čumím. Nikdy jsem neměl potřebu vidět hnusnou (no, jakoukoliv) holku, co chutná ptačí krev, nechává se frcat přes krámy, zkoumá svůj použitý tampon atd...  Bizarní atmosféra prostě smrdí celým filmem až do konce, který je mimochodem taky příliš. Na ten jsem čuměl zhruba asi tak, jako čumí Snape na "Dafuq" meme. Nemyslel jsem, že někdy použiju spojení slov "dojemný" a "bizár" ale tohle to vystihuje asi přesně.





Kdyby se mě někdo zeptal na co mrknout, Excision bych nejspíš nedoporučil. Jde však o poměnrě zajímavý experiment.  Pokud teda někdo má chuť se podívat na ne-regulerní prasečí drama/komedii, ať rozhodně zkusí tohle . Když už nic, tak ho aspoň potěší malá role Malcolma McDowella. Na Csfd zatím film má hodně rozporuplné hodnocení. Někde jebe odpad a ostatní zas čtyři hvězdy. Za mě osobně je to na silnější tři, nebo slabé čtyři.


Žádné komentáře:

Okomentovat