Počitadlo prasáků

čtvrtek 24. ledna 2013

#43: Fantômas

Fuck! To jsem tak jednou čuměl na interview s Melvins (zrovna jsem ve stádiu, kdy tuto skupinu bezhlavě a onanisticky uctívám), když se v tom pán zeptal, zda bude pokračovat projekt supergrupy Fantômas s tím, že tam King Buzzo hraje na kytaru. Inu nezaváhal jsem a ihned jsem si něco pustil s doměním, že mě čeká podobná sludge/grunge rocková seance jako od už zmíněných Melvins. No, a bylo to... jiné. 

Už jen háro Krále Buzza prozrazuje, jak normální je tvorba uskupení Fantomas.
 Takže tak. Fantômas je projekt sestávající se z Buzze Osborna, Davea Lombarda, Trevora Dunna, a  hlavně Mikea Pattona. Ano. Každý, kdo ví  alespoň okrajově (jako já) něco o Pattonovi se určitě shodne na tom, že nemůže čekat nic úplně normálního a taky na tom, že tenhle pán musí sloužit jako sběrač vyjetých myšlenek proudících z paralelních vesmírů, usměrňovaných pro lidstvo pomocí jeho několika weird kapel. A Fantômas není žádnou výjimkou.

A jak teda tahle kapela zní? Podle většiny lidí jde o experimentální, avant-gardní metal (kritikem nazváno taky jako 'Dada-metal'), z čehož jsem chytrý asi tak, jako ze smyslu lyrics na albu LuLu. Osobně jsem zatím prošel poslechem pouze jedné desky, a to "The Director's cut". Jenom podle toho, co jsem si projížděl tracklisty ostatních počinů této skupiny, můžů označit The Director's cut už teď za nejucelenější nahrávku.
Album je vlastně kolekcí cover verzí známých i méně známých main themes pro horrory a thrillery. Mezi jinými zde najdete předělávku znělky Godfathera, Rosemary's Baby a nebo The Omen. Nečekejte však regulerní nahrávky. Album je plné Pattonových skřeků, různých hluků, výrazných kytar, klidných i ultrarychlých bicích, a to v časech, kdy je nejméně čekáte. Demonstrovat to jde napříkald na předělávce pro Omen, kde vám zničehonic dá přesdržku našláplá Lombardova sypačka.



 Za zmínku stojí i tenhle živák, kde nikdo očividně neočekával a nepochopil takový nášup roztancovaných avantgardních čaker uprostřed regulerního fesťákového odpoledne.  Osobně si myslím, že šlo pouze o ultimátní trolling iniciovaný přímo od pořadatelů. Tímto videjkem se i rozloučím, tak pa.



 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat