Počitadlo prasáků

středa 23. ledna 2013

#42: Gojin Ishihara

Jak pokračuju s tady tím blogem, který momentálně čte pár mých zbylých kamarádů, a pár náhodných klikačů, uvědomuju si, že každý člověk v sobě asi musí mít aspoň trochu hipsterství. Někdo si líže vlasy na stranu, a nosí kšandy. Někdo se třeba fotí, jak čte, a pije čaj. No, a někdo zase zakládá bizár blog, a v podvědomí doufá, že nějaká bystrá osoba někdy strašně zcení jeho zájem o aspoň tuhle debilní a úchylnou formu umění...A tenhle žvást vznikl třeba kvůli toho, že dneska chcu psát o Gojinovi Ishiharovi, který má na svědomí sice boží kresby, ale vím o něm víceméně hovno.

O Ishiharovi jsem toho na netu fakt moc nevyhrabal. Vlastně se dá najít asi jenom jeho kultovní ilustrace japonských monster ze stejnojmenné knihy, a hrstka dalších. Zdroje uvádí, že Ishihara ilustroval knihy v 70. letech pro vzdělávací a zábavné účely určené pro děti(!), což tomu všemu přidává poměrně na bizáru. Já nevím, ale výjevy jako pavouk s ženskou hlavou, humanoidní želvy stříhané podle kastróla, nebo goblin se splašenýma čakrama stahující člověka z kůže mi přijdou celkem úchylné, a creepy ještě teď, kdy si o sobě troufám říct, že jsem (aspoň věkově) poměrně velký kluk. Obrázky jsem na šel na facebook stránce věnované jeho tvorbě, kde jich najdete více. Podívej!

Rashōmon no oni (Obr z rashomonské brány)
 Jorōgumo (doslovný překlad: pavoučí děvka. Děti ocení)
Kappa (říční skřet)






Žádné komentáře:

Okomentovat